dinsdag 29 juli 2014

Impressies (10 stonden)

1
hand in hand wandelen wij één
door twee kleine deuren
onze tongen waden in de droogte,
gedachten worden stilaan doof

2
onze liefde is een werkwoord
één te veel
om tweespraak te ontdubbelen

3
het Walhalla bleek een deken groot
vijf arme vingers aan de randen
deden pootje baden in het laminaat
dit thuisgevoel van huisstof
luidde de lenteschoonmaak alsnog in

4
twee jaren wees,
één welriekend bloemstuk aan je hielen rijker
staat je galgenmaal nog steeds op tafel
slechts de wijnfles werd gekraakt
jij ouwe dief,
zelfs wat blijft liet je niet achter

5
je twijfelt ongetwijfeld
daar hoeft geen ritmisch tikwerk bij
wat is dit antwoord waard
als het raadsel op je hazenpad verdwaalt?

6
zonlicht vleit zich
in een lente zonder borsten,
botst tegen blinde vensters
van kamers waarin ik werelden verken

7
ik verlang naar morgen als een greatest hits:
een drom verzilverde juwelen
die rockbands niet graag spelen


8
deemoed deemstert weg
in het heetst van deze kou
die deze lente om mijn schouders heeft gelegd
de mensen komen buiten
en buiten houdt me binnen

9
ik draag je
tors het loden oker dat je schaduw kleurt
het grauw van schroom liet je bij leven achter

10
samen koppel
tijd       naast       tijd
die niet te cumuleren is

(S.C.)